1. Fikir ve Pazar Araştırması

Başlangıç Noktası: Her şey bir fikirle başlar. Hangi sektörde faaliyet göstereceksiniz? Faaliyet alanınız kapsamında müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz edin ve belirleyin. Müşteri deneyimi stratejinizi geliştirin.
Pazar Araştırması: Kuracağınız işle ilgili geniş ve derinlemesine bir pazar araştırmasını mutlaka yapın. Pazarın büyüklüğü, rekabet durumu, rakiplerin güçlü ve zayıf yanları, pazardaki eksikliklerin tespiti ve müşteri profillerini çıkarmak, önünüzdeki süreçte müthiş bir yol gösterici olacaktır.
Fikir Validasyonu: Eğer yepyeni bir girişim fikrini gerçekleştirmek üzere yola çıkıyorsanız, mutlaka fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını belli başlı küçük testlerle doğrulayın. Böylece fikrinize hem siz hem çevreniz hem de potansiyel yatırımcıların daha emin yaklaşmasını sağlayın.

2. Planlama ve Hazırlık

Vizyon ve Misyon: Mevcut ve işleyen bir faaliyet kolunda bir iş kuracak olsanız dahi kendi vizyon ve misyonunuzu belirlemek faydalı olacaktır. İşletmeniz ve kendi adınıza bir hedef koyup daima o hedef doğrultusunda ilerlemek ve hangi değerlere sahip olduğunuzu belirlemek hedeften şaşmanızı önleyecek ve daha hızlı ilerlemenize yardımcı olacaktır.
Stratejik Hedefler: Pazarlama planınızı geliştirmek, rakiplerle nasıl başa çıkacağınızı görmek için kısa, orta ve uzun vadeli hedefler belirleyin.
Finansal Planlama: Başlangıç sermayesi, nakit akışı, maliyet yapısı ve karlılık gibi finansal unsurları detaylandırın. Ayrıca, finansman kaynakları ve yatırımcı ilişkileri üzerinde durun. Bu noktada bankanızdan destek almak ve bir mali müşavir ile çalışmak faydalı olacaktır.

3. Yasal Süreçler ve Şirket Kuruluşu

Şirket Kuruluşu: Şirketleşme sürecinin tamamlanabilmesi için tüzel kişilik yapısını belirlemeniz gerekir. Anonim, Limited veya Şahıs şirketi mi olacağınızı belirleyin ve gereken resmi adımları atın. Şirket isminizin tescilini alarak yasal koruma sağlamayı atlamamalısınız.
Vergi ve Yasal Düzenlemeler: Kuruluş evraklarınızı tamamladıktan sonra; vergi numarası alma, ticaret siciline kayıt, vergi dairesi işlemleri gibi adımları tamamlayın.

4. Kurumsal Kimlik ve Dijital Dönüşüm

Kurumsal Kimlik: İş yerinizin kurumsal kimliğini belirleyin. Buna uygun olarak kartvizit, e-posta imzası ve kurumsal evraklarınızı hazırlayın.
Dijital Altyapı: Website, e-ticaret platformu, ihtiyacınıza göre CRM sistemleri ve sosyal medya hesaplarınızı oluşturarak, dijital araçları kullanın. Bu süreçleri yönetirken siber güvenliğinizi sağlamayı ve dijital verilerinizi koruma altına almayı unutmayın.

5. Risk Yönetimi ve Sigorta

Risk Analizi: Tüm bu süreçlerle beraber işletmenizin karşılaşabileceği ani, beklenmedik ve istenmeyen olası riskleri belirleyin. Doğal afetlerden, finansal riskler, hırsızlık, elektrik hasarları, cihaz arıza ve hasarları, terör olaylarına geniş bir yelpazede değerlendirin.

Sigorta Teminatları: Büyük emekler ve maddi - manevi yatırımlarla kurduğunuz işletmenizi teminat altına almayı unutmayın. İşletmenizin ihtiyaçlarına en uygun paketi bulun, ani ve beklenmedik risklere karşı işinizin geleceğini güvence altına alın.

Ülkemizdeki KOBİ girişim sayısı %5,8 artarak, 2022 sonunda 3 milyon 773 bin olarak istatistiklere düşmüştür. KOBİ’lerin tüm girişimler içerisindeki payı ise %99,7’dir. *

Küçük ve orta büyüklükteki girişimlerin dış ticarete ilişkin verilerini incelediğimizde ise; ihracat yapan KOBİ sayısının 2022 yılında %13,4 artarak yaklaşık 107 bine ulaşıyor. KOBİ’lerin 2022 yılındaki ithalat ve ihracat paylarının bir önceki yıla göre hacim kazandığı TÜİK istatistiklerinde yer alıyor. KOBİ’lerin ihracat payı, 2021 yılında %30,4 iken 2022’de %31,6; ithalat payı ise 2021 yılında %14,2 iken 2022’de %15,4’e yükselmiştir.**

Ülkemiz ekonomisi ve istihdamında büyük katkıları olan mevcut KOBİ’lerin ve yeni girişimlerin destekçisi olmayı ve KOBİ’lerimizin işlerini kolaylaştırmayı bir görev bilerek VHV Sigorta olarak KOBİ Paket Sigortası ’nı yakın zaman önce devreye aldık. Büyük emeklerle iş yeri sahibi olan kobilerin, işletmelerini birçok riske karşı güvence altına alması ve herhangi bir olumsuzlukla karşılaştıklarında kendilerini güvende hissetmeleri için yanlarındayız. Kobi Paket Sigortası’nı, kobilerin tüm sigorta ihtiyaçları için tek bir poliçeyle çok kapsamlı ve farklı içerikler ile teminatlar sunan ve kullanıcı dostu bir ekrana sahip paket bir ürün olarak tasarladık.

Kaynaklar:

*Türkiye’deki KOBİ’lere İlişkin Bazı İstatistiki Göstergeler - KOSGEB, 2024
**TÜİK, Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri, 2022